Producent słynnych czipsów podjął decyzję. Fabryka zamknięta po 50 latach

Marka PepsiCo zdecydowała się na poważny krok biznesowy. Gigant spożywczy, który jest odpowiedzialny za produkcję m.in. przekąsek Doritos, Cheetos czy Lay’s, zamyka jedną ze swoich najstarszych fabryk. Ma to związek ze zmianą strategii wywołaną spadkiem przychodów.
Producent słynnych czipsów podjął decyzję. Fabryka zamknięta po 50 latach, fot. Shutterstock

Koniec ery produkcji

Po ponad 50 latach obecności na rynku, gigant spożywczy PepsiCo ogłosił zakończenie produkcji w zakładzie przetwórczym Frito-Lay, zlokalizowanym w południowej Kalifornii. Jest to część większego planu restrukturyzacji sieci produkcyjnej firmy w Ameryce Północnej. Decyzja ta wpisuje się w szereg podobnych kroków podjętych przez firmę w ostatnich miesiącach, sygnalizując potencjalne zmiany strategiczne w działaniach PepsiCo.

Przypomnijmy, że firma PepsiCo odpowiada za produkcję popularnych czipsów, w tym Cheetos, Doritos, Fritos i Lay’s.

Kolejna fabryka zamknięta

Pomimo zamknięcia działalności produkcyjnej, w zakładzie w Rancho Cucamonga nadal funkcjonują zespoły magazynowe, transportowe i dystrybucyjne. Firma nie ujawniła, ile osób straciło pracę ani jakie produkty były wytwarzane w tej lokalizacji. W oficjalnym oświadczeniu PepsiCo wyraziło wdzięczność dla zespołu oraz lokalnej społeczności za wsparcie, zapewniając jednocześnie, że pracownicy dotknięci zmianami otrzymają odpowiednie pakiety odpraw i świadczeń.

Zamknięcie fabryki w Kalifornii nie jest odosobnionym przypadkiem. W ostatnim czasie PepsiCo podjęło podobne decyzje dotyczące innych lokalizacji, w tym zakładu Frito-Lay w Liberty, Nowy Jork, co wiązało się z zwolnieniem 287 pracowników, a także redukcją zatrudnienia w fabryce w Middletown, Nowy Jork. Te działania mogą sygnalizować głębszą restrukturyzację w ramach firmy.

PepsiCo w obliczu spadku przychodów

W pierwszym kwartale 2025 roku dział PepsiCo Foods North America, do którego należą Frito-Lay i Quaker Foods, odnotował spadek przychodów o 2% w porównaniu z poprzednim rokiem. W odpowiedzi na te wyzwania, firma zapowiedziała skupienie się na „zdyscyplinowanych działaniach komercyjnych”. PepsiCo posiada nadal ponad 30 zakładów produkcyjnych Frito-Lay w Stanach Zjednoczonych, a decyzja o przyszłości produkcji z Rancho Cucamonga pozostaje niejasna.

Warto wspomnieć, że PepsiCo ma również obecność produkcyjną w Polsce, gdzie fabryka w Grodzisku Mazowieckim, będąca jedną z najnowocześniejszych w Europie, zaopatruje zarówno krajowy, jak i zagraniczne rynki przekąsek.

Czytaj dalej: