Utrudnienia w PKO BP już dziś w nocy – co się zmieni?
PKO Bank Polski wydał pilny komunikat dotyczący planowanych prac serwisowych, które odbędą się w nocy z wtorku 17 czerwca na środę 18 czerwca 2025 roku. W godzinach 23:30–00:30 klienci banku mogą napotkać na chwilowe utrudnienia w korzystaniu z aplikacji mobilnej IKO, w tym podczas płatności zbliżeniowych telefonem oraz kodem BLIK. To ważna informacja dla wszystkich, którzy planują zakupy lub inne transakcje w tym czasie.
Kogo dotyczą utrudnienia?
Komunikat PKO BP skierowany jest do wszystkich użytkowników aplikacji IKO – zarówno osób korzystających z płatności zbliżeniowych telefonem, jak i tych, którzy regularnie płacą za pomocą kodu BLIK. Bank zaleca, by wszelkie ważne transakcje zaplanować wcześniej i nie zostawiać ich na ostatnią chwilę. Utrudnienia mogą dotknąć zarówno klientów indywidualnych, jak i przedsiębiorców korzystających z usług banku.
Jakie usługi mogą być niedostępne?
W trakcie prac serwisowych, które potrwają godzinę, mogą wystąpić przerwy w dostępie do:
• aplikacji mobilnej IKO,
• płatności zbliżeniowych telefonem,
• płatności kodem BLIK.
Oznacza to, że w tym czasie nie będzie można zapłacić telefonem w sklepie, wypłacić gotówki z bankomatu za pomocą BLIKA czy zrealizować przelewu przez aplikację. Bank podkreśla, że utrudnienia mają charakter tymczasowy i są związane z koniecznością przeprowadzenia niezbędnych prac technicznych.
Co zrobić, by uniknąć problemów?
PKO BP radzi, by wszelkie ważne płatności i przelewy zaplanować przed godziną 23:30. Jeśli wiesz, że będziesz potrzebować dostępu do środków lub chcesz zrobić zakupy online, lepiej nie czekać do ostatniej chwili. Warto również mieć przy sobie kartę płatniczą, która – według komunikatu banku – powinna działać bez zakłóceń w bankomatach i sklepach stacjonarnych.